Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar

De Matthäus van Naarden

Bussum

De Goede Week voor Pasen is onlosmakelijk verbonden met de Matthäus-Passion van Johann Sebastian Bach. De meest beroemde en iconische uitvoering hiervan is die van de Nederlandse Bachvereniging in de Grote Kerk Naarden; een van de culturele (en celebrity-) hoogtepunten van het jaar. De uitvoering in Naarden wordt o.a. door leden van de regering en (eens in de drie jaar) door de minister-president bezocht en is in 2021 zelfs bijgeschreven als immaterieel erfgoed in Nederland.

De Bachvereniging heeft deze Matthäus-Passion opgenomen voor haar…

De Bachvereniging heeft deze Matthäus-Passion opgenomen voor haar ambitieuze videoproject ‘All of Bach’. Het doel van dit project is om alle werken van Bach op te nemen en gratis met de wereld te delen. In 2024 viert de Nederlandse Bachvereniging het tienjarig bestaan van ‘All of Bach’: een mooie aanleiding om deze in 2014 gemaakte opname in de Grote Kerk van Naarden nu te vertonen, zodat Bachliefhebbers kunnen genieten van deze kwalitatief hoogstaande en bijzondere uitvoering van dit meesterwerk (en op een veel comfortabeler stoel!).

• € 19,00