Nederlands Vestingmuseum

Naarden

De kazernes en begroeide wallen van Naarden-Vesting herinneren aan het roemruchte verleden, toen Naarden als militaire verdedigingspost de toegangsweg tot het rijke gewest Holland en de koopmansstad Amsterdam tegen vijanden beschermde. Het Nederlands Vestingmuseum biedt je de gehele oorlogsgeschiedenis van Nederland in één bezoek!

Luistergangen, kanonschoten, boottochten, workshops, rondleidingen, kinderfeestjes en interessante collecties: het Vestingmuseum herbergt het allemaal. Loop over de groene wallen en dwaal in de onderaardse kazematten. Ervaar de pracht en praal van de Vesting.

• 3e zondag van de maand Schuttersdag met kanondemonstraties van 14:00-16:00 uur
  • Rondleidingen, rondvaarten en demonstraties kanonschot op afspraak

Vanaf november is het Vesting museum dicht op d…

• Rondleidingen, rondvaarten en demonstraties kanonschot op afspraak

Vanaf november is het Vesting museum dicht op dinsdag voor onderhoud aan het terrein en dat duurt tot aan 13 februari. Er is wel de mogelijkheid voor groepen vanaf 15 personen (op aanvraag) op maandagen en dinsdagen. Ook zijn we open op 2e kerstdag en (mogelijk) op 2 januari.   In de maanden december en januari sluiten het museum eerder: 16:00 dicht vanwege het feit dat er geen buitenverlichting is  en het terrein na 16 uur onveilig wordt vanwege de invallende schemer.

Collectieportal Gooi & Vecht
Duik online in de collectie van het Nederlands Vestingmuseum en andere musea in Gooi & Vecht via het Collectieportal Gooi & Vecht. Struin door topstukken en minder bekende pareltjes en laat je inspireren voor je volgende museumbezoek. Luister naar de Gooise Museumschatten-podcast en ontdek de verhalen achter de objecten, verteld door museumprofessionals.

• Elke maandag gesloten
  • Elke dinsdag 10.30 - 17.00 uur
  • Elke woensdag 10.30 - 17.00 uur
  • Elke donderdag 10.30 - 17.00 uur
  • Elke vrijdag 10.30 - 17.00 uur
  • Elke zaterdag 10.30 - 17.00 uur
  • Elke zondag 10.30 - 17.00 uur
  • Let op: openingstijden kunnen afwijken tijdens feestdagen
  • In december en januari sluit het Nederlands Vestingmuseum om 16.00 uur.

Toegankelijkheid van deze locatie

Prijzen